Sepetiniz

Tansiyon Hastaları İçin Öneriler

Beslenmeye Dikkat Edin

Sağlıklı bir hayatın ilk adımı doğru beslenmektir. Bu yüzden geçici diyetler yerine kalıcı bir beslenme düzeni oluşturmanız tansiyonunuzu dengede tutmanızı sağlar. Yağlı ve tuzlu yiyecekler yerine tercihinizi hafif besinlerden yana yapmalısınız. Tuz, vücutta birikerek hem ödem oluşturur hem de damarların üzerindeki basıncı arttırır. Bu da tansiyon hastaları için istenilen bir durum değildir. Bu yüzden vücudunuzu yormayacak besinler seçmeye dikkat edin.

Hareketsiz Kalmayın

Hem tuzlu gıdalar tüketip hem de hareketsiz kalırsanız eğer tansiyon problemiyle baş edebilmek sizin için imkansız hale gelebilir. Kendinizi daha iyi hissetmek için günlük yürüyüşler yapın, hareketsiz kalmayın. Ancak kendinizi çok fazla zorlamayın. Fiziksel aktivitelerin aşırılığı da tansiyon problemini tetikler. Günlük 30-40 dakikalık yürüyüşler hem tansiyonunuzu dengede tutacaktır.

Doktor Kontrolünde İlaç Kullanın

Tansiyon hastalarının çoğunda keyfi ilaç kullanımı veya doktor gözetiminin dışında ilacın kesilmesi görülür. Halk arasında kulaktan kulağa yayılan söylentilere kulak asmayın. Bu tarz düşüncelere kapılıp tansiyon ilaçlarını bırakmak büyük bir hatadır. Tansiyon hastalığı kontrol altında tutulmalı ve düzenli olarak takip edilmelidir.

İlaçların keyfi olarak bırakılmasıyla birlikte, reçeteli ilaçlar haricinde farklı ilaçların kullanımı da tansiyon hastalarında sıkça görülen bir durumdur. Yanlış ilaç kullanımı tansiyon hastalığını tetiklemekle kalmaz başka sağlık sorunlarına da yol açabilir.

Evinizde Tansiyon Aleti Bulundurun

Tansiyonunuzu kontrol altında tutarken düzenli ölçüm yapmak için evinizde bir tansiyon aleti bulundurmayı ihmal etmeyin. Kan basıncını ölçen dijital tansiyon aletleri, daha hızlı ve doğru bir şekilde ölçüm yaparlar. En kaliteli ve güvenilir dijital tansiyon aletlerine https://www.huzurmedikal.com.tr/ adresinden ulaşabilirsiniz.